Sunday 27 March 2016

TIPS MEMILIH PAKAIAN MENGIKUT BENTUK BDN LELAKI .

1. LELAKI TUBUH BERUKURAN PENDEK/RENDANG
Tubuh dengan ukuran pendek/rendang kadang2 dapat membuat kita kurang percaya diri untuk berpenampilan menarik, tapi dengan tubuh berukuran pendek/rendang pun boleh tampil menarik asalkan memperhatikan tips2 berikut:
✅Hindari Menggunakan Seluar Pendek
Kerana jika pakai seluar panjang/jeans model low rise dan straight leg ia akan dapat membantu anda kelihatan lebih tinggi.
✅Gunakan Pakaian Dengan Motif Vertikal
Kerana pakaian dengan motif vertikal dapat memberi ilusi agar anda tampak lebih tinggi.
✅Gunakan Kemeja Lengan Panjang
Kemeja lengan panjang juga dapat membuatkan anda tampak lebih tinggi dibandingkan dengan kemeja lengan pendek.
✅Gunakan Seluar Dengan Ukuran Ngam2
Gunakan seluar yang berukuran ngam2 dan tidak berlebihan labuh yang akan membantu penampilan anda lebih menarik meskipun dengan ukuran tubuh yang sedikit pendek/rendang.

2. LELAKI BERTUBUH BESAR
Ramai lelaki dengan ukuran tubuh yang besar merasa rendah diri dengan penampilannya, ada pula yang berniat berdiet ekstra so badan boleh nampak ramping. utk anda yang mempunyai susuk tubuh yang besar jangan khuatir jangan risau... Tips2 ni untuk anda...
✅Elakkan Pakaian Berwarna Terang
Menggunakan pakaian dengan warna terang bahkan shining membuatkan anda semakin nampak besar. Tapi kalau pakai pakaian yang berwarna gelap anda akan dapat illusion effects yang menyebabkan tubuh anda nampak ramping.
✅Gunakan Pakaian Dari Material Yang Ringan
Menggunakan pakaian dari material yang ringan juga dapat membuat anda kelihatan lebih ramping dibandingkan dengan menggunakan pakaian dari material berat (tebal).
✅Hindari Penggunaan Kemeja atau Shirt dengan Padding
Pakaian macam ni akan nampakkan anda lagi besar. Hindari menggulung lengan T-Shirt. Kalau gulung juga dah nampak macam tukang pukul. Hu hu hu....
✅Pilih Jeans Yang Tidak Terlalu Ketat
jika anda pakai jeans dengan ukuran yang ketat, makanya nanti, dapat membuatkan kaki kelihatan semakin besar. Gunakan jam tangan berukuran besar so lengan tangan anda nampak lebih langsing.

3. LELAKI BERTUBUH TINGGI DAN KURUS
Ini cutting model, tapi ada masalah juga kadang2. Siapa kata tak ada masalah? Kalau pakai, pakaian yang tak kena gaya, nanti badan terlihat semakin kurus. So ini tips dia....
✅Gunakan Pakaian Berbahan Tebal
Pakaian yang dengan bahan yang tebal akan memberi efek yang membuatkan badan anda nampak semakin berisi atau berisi sikit.
✅Gunakan Seluar Dengan Ukuran Sedikit Lebar
Ini adalah bagi menutupi bentuk kaki yang kurus kering tu, janganlah besar sangat nanti nampak tak kena atau macam kartun pulak. Bila pakai seluar yang lebar sikit ni, anda akan nampak lebih menarik. Jenis model jeans yang tepat digunakan ialah model Lower Cut.
✅Hindari Pakaian Warna Gelap
Pakaian warna gelap dapat memberikan ilusi yang membuatkan badan anda nampak lagi langsing. Sementara warna terang menampakkan bentuk badan yang berisi sedikit atau lebih berisi. So, jejaka2 di luar sana, yang bertubuh tinggi dan kurus, silalah pakai, pakaian dengan warna2 terang yer.. janganlah striking sangat sampai orang sakit mata, tapi kalau nak ber-colour blocking pun apa salahnya.









No comments:

Post a Comment